Google sugeruje, że wygląd witryny może mieć wpływ na rankingi

John Mueller z Google sugeruje, że wizualna prezentacja strony internetowej może wpłynąć na jej widoczność w wynikach wyszukiwania.

Google sugeruje, że prezentacja witryny internetowej firmy może wpłynąć na widoczność w wynikach wyszukiwania, jeśli nie spełnia ona określonych oczekiwań dotyczących jakości.

Zostało to stwierdzone przez Johna Muellera z Google podczas hangouta Search Central SEO zarejestrowanego 25 czerwca 2021 r.

Odpowiadając na pytanie, jak naprawić stopniowy spadek ruchu , Mueller radzi przyjrzeć się różnym elementom witryny, które mogą wpływać na postrzeganie użytkowników.

Ogólne zmniejszenie ruchu, które nie jest związane z żadną konkretną aktualizacją algorytmu, może wskazywać na problem z jakością witryny.

wizualny aspekt strony www

REKLAMA:

Projekt strony internetowej może wstrzymywać ją w rankingach wyszukiwania, sugeruje Mueller, jeśli nie spełnia ona oczekiwań jakościowych użytkowników.

Oto więcej informacji od firmy Mueller o tym, jak postrzeganie witryny przez użytkowników odgrywa rolę w wyszukiwaniu.

John Mueller z Google o znaczeniu prezentacji witryny

Mueller zadaje pytanie właścicielowi witryny, którego ruch przez dłuższy czas spada. Właściciel strony pyta, na czym może polegać problem.

W swojej odpowiedzi Mueller mówi, że warto omówić szczegóły, które mogą wydawać się nieistotne dla właściciela witryny, ale mają duże znaczenie dla odwiedzających.

„Czasami te małe różnice odgrywają rolę w tym, jak ludzie postrzegają Twoją witrynę. Jeśli, na przykład, masz coś na temat finansowy, a ludzie przychodzą do ciebie i mówią „dobrze, twoje informacje są w porządku, ale są prezentowane w sposób, który wygląda bardzo amatorsko” — może to odzwierciedlać sposób postrzegania Twojej witryny. A na dłuższą metę może odzwierciedlać coś, co jest widoczne również w wyszukiwaniu ”.

optymalizacja seo

Aby uzyskać wgląd w to, jak ulepszyć prezentację witryny, Mueller zaleca zasięgnięcie niezależnych opinii z bezstronnych źródeł.

Wspomina również o poście na blogu Google z 2019 r. związanym z podstawowymi aktualizacjami, w którym wymieniono szereg pytań, które właściciele witryn mogą zadać sobie w związku z poprawą jakości witryny.

Jeśli chodzi o prezentację witryny, post na blogu zawiera następujące pytania:

optymalizacja
  • Czy treść jest wolna od błędów ortograficznych lub stylistycznych?
  • Czy treść została wyprodukowana dobrze, czy też wygląda na niechlujną lub pospiesznie wyprodukowaną?
  • Czy treści są masowo produkowane lub zlecane na zewnątrz dużej liczbie twórców, czy też są rozproszone w dużej sieci witryn, tak że poszczególne strony lub witryny nie przyciągają tyle uwagi lub uwagi?
  • Czy treść zawiera nadmierną liczbę reklam, które odwracają uwagę lub zakłócają główną treść?
  • Czy treści wyświetlają się dobrze na urządzeniach mobilnych podczas przeglądania na nich?

Właściciele witryn mogą również zadawać użytkownikom te pytania, ale muszą być przygotowani na obiektywne przyjmowanie opinii.

„Zadawanie użytkownikom tego rodzaju trudnych pytań i próba przyjmowania odpowiedzi w sposób obiektywny często prowadzi do znalezienia rzeczy, nad którymi powinieneś popracować, a które mogą nie być tym, nad czym obecnie pracujesz.”

Więc to jest rodzaj podejścia, które bym tam przyjął. Postaraj się uzyskać rzeczywiste opinie od ludzi i spróbuj na ich podstawie podjąć działania, które poprawią Twoje SEO na stronie.

Bo czasami, jeśli tak długo pracujesz nad stroną internetową, to tak, jakbyś był twoim dzieckiem i wiesz, które części są dobre, i jesteś bardzo opiekuńczy, gdy ktoś do ciebie przychodzi i mówi, że jest brzydki lub kolory są złe , czy coś takiego. Ale czasami to właśnie musisz usłyszeć”.

Należy pamiętać, że wszelkie zmiany wprowadzane w celu poprawy jakości witryny mogą zająć dużo czasu, zanim zostaną odzwierciedlone w wynikach wyszukiwania.

To długoterminowy wysiłek, a nie coś, w którym widać zmiany z miesiąca na miesiąc.