Benefity okiem pracownika, jak pozyskać i zatrzymać talenty w firmie

with Brak komentarzy
System benefitów spełniający potrzeby firmy może ograniczyć rotację pracowników oraz pomóc przy rekrutacji nowych osób. Zastanawiasz się w jaki sposób? Spróbujemy wyjaśnić to na przykładzie.

Pracownicy w biurze

Budowanie lojalności pracowników

Daniel ma 28 lat i pracuje w firmie X, która wdrożyła system kafeteryjny Up-beat. Pracownicy otrzymują co miesiąc środki na zakup dowolnych benefitów na platformie. Daniel nie lubi chodzić na siłownię, ale co tydzień chodzi do kina lub teatru, a parę razy w roku wybiera się na koncert ulubionego zespołu lub któryś z letnich festiwali muzycznych. Środki finansowe w kafeterii przeznacza więc na zakup biletów. Jest młody, zdrowy i nie ma na razie rodziny – nie korzysta z opieki medycznej, pakietu sportowego ani nie kupuje żadnych produktów dla dzieci. Daniel lubi swoją pracę i nie szuka aktywnie innego zatrudnienia, ale czasem zdarza mu się otrzymać ciekawe propozycje pracy na portalu Linkedin.

Jak to się skończyło?

Tak było tydzień temu, kiedy otrzymał zaproszenie na spotkanie rekrutacyjne w konkurencyjnej firmie. Po rozmowie z działem HR okazało się, że proponowane wynagrodzenie będzie bardzo podobne, co w firmie X, a oferowane benefity to pakiet sportowy i opieka medyczna, z których Daniel nie korzysta. Firma Y pochwaliła się również paczkami dla dzieci na święta i Dzień Dziecka, ale przecież nasz pracownik nie ma jeszcze dzieci. Daniel odrzucił nową propozycję pracy, bo dotychczasowa firma bardziej rozumie i dba o jego potrzeby, dzięki szerokiej i elastycznej ofercie benefitów w systemie kafeteryjnym Up-beat. Pracownicy w jego firmie wybierają tylko takie benefity, które spełniają ich potrzeby.

Rekrutacja pracowników a benefity

Ewa jest księgową i mamą, od jakiegoś czasu szuka stabilnej pracy. Codziennie przegląda oferty w Internecie i wysyła swoje CV na najciekawsze propozycje. Natknęła się na oferty dwóch firm, w których chciała pracować jeszcze w czasach studenckich. Spełniała wymagania określone w ogłoszeniach, które jednak znacząco różniły się, jeśli chodzi o ofertę dla potencjalnego pracownika. Pierwsza firma napisała standardową formułę o atrakcyjnym wynagrodzeniu, miłej atmosferze i wypłacie na czas, natomiast druga firma pochwaliła się systemem kafeteryjnym z bogatą ofertą benefitów, pakietem sportowym dla dorosłych i dzieci, a także dodatkowym ubezpieczeniem i pakietem medycznym. Wiesz już, gdzie Ewa wysłała swoje CV?

Employer branding, dzięki poleceniom pracowników

Wróćmy do Daniela, który ostatnio odbył rozmowę rekrutacyjną. Zdecydował się pozostać w firmie X, bo ta oferowała bardziej dopasowane świadczenia pozapłacowe do jego stylu życia. W weekend wyszedł ze znajomymi do kina i postanowił podzielić się ostatnimi wydarzeniami z kolegą Marcinem. Marcin pracuje w tej samej branży, ale w innej firmie, więc z uwagą słuchał doświadczeń znajomego. Był pod wrażeniem możliwości, jakie daje system kafeteryjny Up-beat, bo sam nie był zadowolony z oferty benefitów w swojej firmie. Nigdy nie wykorzystywał ich w pełni i czuł, że nie żadnego wpływu na decyzję, dotyczącą wyboru świadczeń. Na następny dzień wysłał CV do firmy, w której pracował Daniel.

Postaw na system kafeteryjny Up-beat

Oczywiście Daniel, Ewa i Maciek to postacie zmyślone, ale równie dobrze mogą to być obecni lub przyszli pracownicy Twojej firmy. Zadbaj o ich potrzeby, a także o wizerunek firmy oferując benefity pracownicze skrojone na miarę, co na pewno przełoży się na większe zadowolenie pracowników i zmniejszenie ich rotacji. Pochwal się już w ogłoszeniu rekrutacyjnym, jakie świadczenia pozapłacowe oferujesz i na co może liczyć Twój zespół. To na pewno się opłaci w ilości otrzymanych CV.

Nie masz jeszcze benefitów dla pracowników? Zamów nasze demo i zobacz jak wygląda system kafeteryjny Up-beat.

Zapraszamy na newsletter

Dołącz do nas i otrzymuj specjalne zniżki oraz dostęp do artykułów premium.

Obiecujemy, że nie dostaniesz od nas spamu. W każdej chwili możesz wypisać się z newslettera.

Follow Ania Sokołowska:

Od 2015 r. związana z rynkiem start-upów, działających w branży HR i nowych technologii. Obecnie pracuje jako Project Manager w firmie UPBEAT Sp. z o.o, która stworzyła intuicyjny system kafeteryjny z bogatą i elastyczną ofertę benefitów dla pracowników. Z pasją zajmuje się tworzeniem produktów i usług, pozyskiwaniem strategicznych Partnerów oraz nowych Klientów. Jej zainteresowaniem rozwijanym na licznych szkoleniach jest marketing w Social Mediach.

Dodaj komentarz